Obsah fóra FORUM.needforspeed.sk
RegistráciaHľadaťFAQZoznam užívateľovUžívateľské skupinyNeedForSpeed.sk
Prihlásenie
Všeobecný pokec o tuningu
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 172, 173, 174  Ďalší
 
Odpovedať na tému    Obsah fóra FORUM.needforspeed.sk » Tuning Zobraziť predchádzajúcu tému
Zobraziť nasledujúcu tému
Všeobecný pokec o tuningu
Autor Správa
Kein
! EPICKÁ LAMA !
! EPICKÁ LAMA !


Založený: 05.11.2004
Príspevky: 646
Bydlisko: HlučínRulez =)
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
Eras Napísal:
ja len doplnim, ze naftak ma nizsie teploty ako benzin, takze tam je dochladzovanie kratsie ako na benzine, no predsa, zaklad je, si myslim, aspon minutu, 2 minutky, clovek tomu neublizi


Záleží jestli porovnáváš s benzínem nízkotlakem např. Volvácký 2.5T (147kw) od volva, nebo vysokotlakem např moje 2.0T5 (155kw)

Já to většino udělám tak, že pokud prasím tak cca 10km před cílem zvolním a jezdím jako člověk a turbo se mi krásně schladí jak dojedu a i tak vypínám motor až jako poslední když přijedu, nejdřív si poberu věci, podrbu na šourku a pak vypnu motor Cool

_________________
JSEM NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ!!! NEJLEPŠÍ!!!
St 1.7.2009, 12:55 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky ICQ
Eras
Divák
Divák


Založený: 19.06.2009
Príspevky: 57

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
hej, my nastastie byvame pod kopcom, takym jemnejsim, takze klidanko vyjdeme na kopec, dole zideme bez plynu, turbo sa krasne ochladi a pred domom tiez este pobrat veci, pockat, kym ventilator dohuci... vypne sa a uz vela rokov neboli s turbom problemy (od repasu, ktory bol nutny od predosleho majitela)

nj, ja mam skusenosti len so strednetlakymi Smile

_________________
St 1.7.2009, 13:33 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
francomk
Začínajúci tuner
Začínajúci tuner


Založený: 20.02.2008
Príspevky: 230
Bydlisko: Majcichov , Trnava
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
dežo Napísal:
ale ako sa to turbo zapina? a dakujem za tie stranki


No, ako majú naši futbalisti v šatni: "Keď nevieš, naučíme ťa.
Keď nevládzeš, pomôžeme ti.
Keď sa ti nechce, nezavadzaj."

Skúsim tutok Dežovi trošku lopatisticky vysvetliť podstatu turba nakoľko neviem, či mu ten výcuc na wikipédii bude niečo platný Razz . Turbodúchadlo je tvorené 2 "slimákmi". Jeden je turbína, tá vlastne pri točení zberá pohybovú energiu výfukových plynov. Druhý je už samotné dúchadlo, to v saní svojím otáčaním vytvára pretlak a tlačí vzduch cez škrtiacu klapku až do sacích kanálov v hlave valcov.
Ideálny stav sú rovnomerné stále otáčky motora. Prechodové stavy ako akcelerácia alebo spomaľovanie práve dokazujú nevýhodu turbodúchadla ako takého. Pri akcelerácii sa najskôr musí v motore spáliť palivo a vytvoriť dostatok výfukových plynov, aby sa vôbec turbína vplyvom tlaku rýchlejšie roztočila. Plus turbína aj dúchadlo samotné majú isté rozmery a preto aj vlastnú zotrvačnosť. Takže medzi stlačením plynu a samotným zrýchlením (zvýšením otáčok motora) je určitá odmlka - turbodiera. Preto sa nedaj pomýliť obrovskými turbami napr. na šprintových špeciáloch. Urobia síce veľký výkon a veľké tlaky, ale s tým by sa v normálnej premávke jazdiť nedalo.
Preto ja osobne radšej preferujem systém, ako má BMW, to znamená 2 menšie turbá, ktoré majú menšiu zotrvačnosť. Idea
Pri ubratí plynu alebo spomalení sa naopak uzavrie škrtiaca klapka a v priestore medzi ňou a dúchadlom vzniká nežiadúci pretlak, ktorý v konečnom dôsledku škodí dúchadlu a aj ho spomaľuje. Preto napr. taký odfukový ventil je vítaná pomoc. Pri naftových motoroch je však bezpredmetný.

Preto aj kúpa ojazdeného auta s turbomotorom je dosť záludná, nakoľko mnoho zvykne s takýmito autami jazdiť, povedzme si otvorene, jak čistí kokoti...
Plne súhlasím s Keinom o tom, že turbína sa musí pomaly ohriať aj pomaly ochladiť.
Niekde som čítal, že tuším Mitsubishi EVO 6.-8. generácie mali turbo s klznými ložiskami, kde olej bol využitý ako mazacie médium a vypĺňal medzeru medzi hriadeľom turba a samotným obalom turbíny. Po nakladačke s okamžitým vypnutím motora sa často stávalo, že rozžeravené ložisko sa zvyklo po trochách pripekať na hriadeľ. Skúste si domyslieť následky. Takže je určite dôležité nechať turbo pomaly vychladnúť.

Eras Napísal:
ja len doplnim, ze naftak ma nizsie teploty ako benzin, takze tam je dochladzovanie kratsie ako na benzine, no predsa, zaklad je, si myslim, aspon minutu, 2 minutky, clovek tomu neublizi


V tomto by som si nebol práve istý, nakoľko zase nafťák má v drvivej väčšine masívnejší, čiže väčší a ťažší blok motora Idea

_________________
Fanúšik značky Tatra

http://www.youtube.com/user/matejkudlac

Pridajte sa k našej československej lige na WWW.GTCUP.COM (GT Legends - OLEG, GTR2 - GT2009, NGT2009, WTCC, RFactor - F1 2009)
St 1.7.2009, 20:20 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail ICQ
Eras
Divák
Divák


Založený: 19.06.2009
Príspevky: 57

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
k BOV este doplnim, ze mne sa zda lepsi bypass, urcite to ma viacej aut, no poznam to len z audi s2, kedy pretlak za turbom je vypusteny za merac vahy vzduchu (rozne nazvy, furt ta ista debilna suciastka Velmi štastný ) a pred turbo (nie do atmosfery so zasycanim), kde sa zamedzuje az takej turbodiere a navyse to je uspornejsie ako pri BOV

no pri naftakoch ide naozaj o nizsie teploty, dokazom je aj to, ze sa VGT zacalo skor pouzivat pri naftovych turbach a dochladzovanie pisem o turbe, takze blok je, myslim v tejto debate, celkom bezpredmetny

_________________
St 1.7.2009, 23:52 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
francomk
Začínajúci tuner
Začínajúci tuner


Založený: 20.02.2008
Príspevky: 230
Bydlisko: Majcichov , Trnava
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
Eras Napísal:
k BOV este doplnim, ze mne sa zda lepsi bypass, urcite to ma viacej aut, no poznam to len z audi s2, kedy pretlak za turbom je vypusteny za merac vahy vzduchu (rozne nazvy, furt ta ista debilna suciastka Velmi štastný ) a pred turbo (nie do atmosfery so zasycanim), kde sa zamedzuje az takej turbodiere a navyse to je uspornejsie ako pri BOV

no pri naftakoch ide naozaj o nizsie teploty, dokazom je aj to, ze sa VGT zacalo skor pouzivat pri naftovych turbach a dochladzovanie pisem o turbe, takze blok je, myslim v tejto debate, celkom bezpredmetny


To máš pravdu. Nechcem sa o tom nejak hádať, svojím spôsobom máme pravdu obaja beer
Ale myslím si, že keď už má turbo s tým ťažkým blokom (ktorý dlhšie chladne) spoločnú olejovú náplň, tak aj na tom niečo bude. VGTčko sa do benziňákov nepoužíva práve kvôli teplotám, u Porsche to však vyriešili, nové 911 Turbo má technológiu VGT...

_________________
Fanúšik značky Tatra

http://www.youtube.com/user/matejkudlac

Pridajte sa k našej československej lige na WWW.GTCUP.COM (GT Legends - OLEG, GTR2 - GT2009, NGT2009, WTCC, RFactor - F1 2009)
Št 2.7.2009, 00:07 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail ICQ
Kein
! EPICKÁ LAMA !
! EPICKÁ LAMA !


Založený: 05.11.2004
Príspevky: 646
Bydlisko: HlučínRulez =)
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
myslíte, že sai auto hodně zhnusím, když nechám kola nalakovat na titánovou šedou?


ta barva kol by měla vypadat nějak takhle, trošku jsem to s pohotoshopem nedal king


_________________
JSEM NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ!!! NEJLEPŠÍ!!!
Ne 5.7.2009, 21:37 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky ICQ
Eras
Divák
Divák


Založený: 19.06.2009
Príspevky: 57

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
a mas teda modre auto a leskle disky? podla mna k tmavemu autu idu svetle disky

_________________
So 11.7.2009, 15:09 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Easy
Divák
Divák


Založený: 08.07.2009
Príspevky: 62

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
Eras Napísal:
a mas teda modre auto a leskle disky? podla mna k tmavemu autu idu svetle disky

Komu sa ako páči nemyslíš ? Ja osobne ked si robím auto v nfs (zatial Velmi štastný) tak dávam čierne auto a čierne elektróny Wink podľa mňa to pekne spravil...

_________________
Ach ta matematika !!!

BMW PoWA, AE86 PoWA
So 11.7.2009, 15:53 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Eras
Divák
Divák


Založený: 19.06.2009
Príspevky: 57

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
tiez pravda, ze ako sa mu paci...
ale zatial co som videl v reale, tak cierne/tmave disky sa na cierne auto nehodili

_________________
Ne 12.7.2009, 15:07 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
PANZER
Skúsený tuner
Skúsený tuner


Založený: 05.07.2008
Príspevky: 485

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
Eras Napísal:
ale zatial co som videl v reale, tak cierne/tmave disky sa na cierne auto nehodili

čierne disky nahodou celkom dobre idu na čierne auto... napriklad TUTO tuto je to uplne na svojom mieste
Ne 12.7.2009, 21:33 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Eras
Divák
Divák


Založený: 19.06.2009
Príspevky: 57

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
lenze je rozdiel "cierne disky" a "cierne disky s bielym limcom"

ked chces, zafarbi v PS aj limce nacierno a potom to hod sem do fora Smile

_________________
Ne 12.7.2009, 22:08 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
R1zeK
Pro Tuner
Pro Tuner


Založený: 26.08.2006
Príspevky: 4086
Bydlisko: Košice
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
čierne disky s bielym límcom pasujú ku každej farbe auta

_________________
Ne 12.7.2009, 22:20 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
PANZER
Skúsený tuner
Skúsený tuner


Založený: 05.07.2008
Príspevky: 485

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
Eras Napísal:
lenze je rozdiel "cierne disky" a "cierne disky s bielym limcom"

ked chces, zafarbi v PS aj limce nacierno a potom to hod sem do fora Smile


Podla mna je to pekne aj ked je to cele cierne, ale s bielym limcom je to krajsie.

porovnanie:
http://img6.imageshack.us/img6/660/hamannbmwm3coupee9201b.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/7044/hamannbmwm3coupee9201.jpg
Ne 12.7.2009, 22:41 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Eras
Divák
Divák


Založený: 19.06.2009
Príspevky: 57

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
no, ako sa vravi, 100 ludi, 100 chuti

ja preferujem svetle kola, vzdy, ked po koseni na zahrade oddychujem a vidim v poobednom az vecernom slnku cierne auto, jak na mna svieti s bielymi diskami, tak ine by som nebral...

ak nezabudnem, tak tento tyzden odfotim a hodim sem fotky, ze ako to vypada Smile

_________________
Ne 12.7.2009, 23:01 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Easy
Divák
Divák


Založený: 08.07.2009
Príspevky: 62

Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
Eras my vieme ako to vypadá Smile videl som v realite dosť áut čo behali s bielymi rims... Smile

_________________
Ach ta matematika !!!

BMW PoWA, AE86 PoWA
Po 13.7.2009, 10:13 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
RISHO
Pro Tuner
Pro Tuner


Založený: 23.03.2007
Príspevky: 2859
Bydlisko: Kosice
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
ked je tam ten strieborny limec tak tie kolesa lepsie viniknu oproti celemu ciernemu autu

_________________


Comp: MB - Gigabyte EP43-S775, CPU - Intel Pentium Dual-core E6300 (2.8Ghz), CPU FAN - AC Freezer 7 PRO, RAM - DDRAM 2x2 GB A-DATA 1066 CL6, VGA - Gainward GeForce GTS 250 512MB DDR3, PSU - Corsair ATX 450W, HDD - WesternDigital 640 GB, Audio - Sound blaster Audigy 7.1 Soft - Windows 7

Notebooks:

1. Asus F3U - win vista
2. Asus - Win XP
3. MacBook
Ut 14.7.2009, 17:48 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Bubak
Ilegálny závodník
Ilegálny závodník


Založený: 16.02.2005
Príspevky: 988
Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
F2 - Henry Surtees smrtelně zraněn při nehodě [Video]

_________________
Po 20.7.2009, 21:48 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
R1zeK
Pro Tuner
Pro Tuner


Založený: 26.08.2006
Príspevky: 4086
Bydlisko: Košice
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
Tie formule nemajú nijako upevnené tie kolesá? Veď to je povinnosť či nie? Alebo to platí len pre F1?

_________________
Po 20.7.2009, 21:58 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Bubak
Ilegálny závodník
Ilegálny závodník


Založený: 16.02.2005
Príspevky: 988
Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
Neviem, nepoznám pravidlá pre F2. Tak, aj u F1 to niekedy lieta. Pravda, FIA Maxík s tým po Imole 1994 v F1 dosť spravil, v podstate odvtedy sa nestala žiadna smrteľná havária (ani pri testoch). A to som osobne veľmi rád. Smile

Ozaj, kto bude nový šéf FIA? Ari Vatanen alebo Jean Todt? Co myslíš, myslíte? Smile ( http://www.sport5.cz/content/view/3305/332/ )

_________________
Po 20.7.2009, 22:30 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
francomk
Začínajúci tuner
Začínajúci tuner


Založený: 20.02.2008
Príspevky: 230
Bydlisko: Majcichov , Trnava
Užívateľ nie je momentálne prítomný na fóre

Príspevok Odpovedať s citátom
Henryho je mi ľúto, škoda ho... R.I.P.


Bubak Napísal:
Neviem, nepoznám pravidlá pre F2. Tak, aj u F1 to niekedy lieta. Pravda, FIA Maxík s tým po Imole 1994 v F1 dosť spravil, v podstate odvtedy sa nestala žiadna smrteľná havária (ani pri testoch). A to som osobne veľmi rád. Smile

Ozaj, kto bude nový šéf FIA? Ari Vatanen alebo Jean Todt? Co myslíš, myslíte? Smile ( http://www.sport5.cz/content/view/3305/332/ )


Obaja sú schopní kandidáti, hlavne nech tam nie je Mosley... Ale ak by to záviselo na mne, šiel by tam Vatanen Twisted Evil

_________________
Fanúšik značky Tatra

http://www.youtube.com/user/matejkudlac

Pridajte sa k našej československej lige na WWW.GTCUP.COM (GT Legends - OLEG, GTR2 - GT2009, NGT2009, WTCC, RFactor - F1 2009)
Ut 21.7.2009, 13:02 Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:    
Odpovedať na tému    Obsah fóra FORUM.needforspeed.sk » Tuning Časy uvádzané v GMT + 2 hodiny
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 172, 173, 174  Ďalší
Strana 163 z 174
Prejdi na: 
Rýchla odpoveď


Nemôžete odosielať nové témy
Nemôžete odpovedať na témy
Nemôžete upravovať svoje príspevky
Nemôžete mazať svoje príspevky
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Template by Freestyle XL, modified by JakkubTOPlist