Autor |
Správa |
Kein
! EPICKÁ LAMA !
Založený: 05.11.2004 Príspevky: 646 Bydlisko: HlučínRulez =)
|
|
|
|
| | ja len doplnim, ze naftak ma nizsie teploty ako benzin, takze tam je dochladzovanie kratsie ako na benzine, no predsa, zaklad je, si myslim, aspon minutu, 2 minutky, clovek tomu neublizi |
Záleží jestli porovnáváš s benzínem nízkotlakem např. Volvácký 2.5T (147kw) od volva, nebo vysokotlakem např moje 2.0T5 (155kw)
Já to většino udělám tak, že pokud prasím tak cca 10km před cílem zvolním a jezdím jako člověk a turbo se mi krásně schladí jak dojedu a i tak vypínám motor až jako poslední když přijedu, nejdřív si poberu věci, podrbu na šourku a pak vypnu motor
_________________ JSEM NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ!!! NEJLEPŠÍ!!!
|
|
St 1.7.2009, 12:55 |
|
|
Eras
Divák
Založený: 19.06.2009 Príspevky: 57
|
|
|
|
hej, my nastastie byvame pod kopcom, takym jemnejsim, takze klidanko vyjdeme na kopec, dole zideme bez plynu, turbo sa krasne ochladi a pred domom tiez este pobrat veci, pockat, kym ventilator dohuci... vypne sa a uz vela rokov neboli s turbom problemy (od repasu, ktory bol nutny od predosleho majitela)
nj, ja mam skusenosti len so strednetlakymi
_________________
|
|
St 1.7.2009, 13:33 |
|
|
francomk
Začínajúci tuner
Založený: 20.02.2008 Príspevky: 230 Bydlisko: Majcichov , Trnava
|
|
|
|
| | ale ako sa to turbo zapina? a dakujem za tie stranki |
No, ako majú naši futbalisti v šatni: "Keď nevieš, naučíme ťa.
Keď nevládzeš, pomôžeme ti.
Keď sa ti nechce, nezavadzaj."
Skúsim tutok Dežovi trošku lopatisticky vysvetliť podstatu turba nakoľko neviem, či mu ten výcuc na wikipédii bude niečo platný . Turbodúchadlo je tvorené 2 "slimákmi". Jeden je turbína, tá vlastne pri točení zberá pohybovú energiu výfukových plynov. Druhý je už samotné dúchadlo, to v saní svojím otáčaním vytvára pretlak a tlačí vzduch cez škrtiacu klapku až do sacích kanálov v hlave valcov.
Ideálny stav sú rovnomerné stále otáčky motora. Prechodové stavy ako akcelerácia alebo spomaľovanie práve dokazujú nevýhodu turbodúchadla ako takého. Pri akcelerácii sa najskôr musí v motore spáliť palivo a vytvoriť dostatok výfukových plynov, aby sa vôbec turbína vplyvom tlaku rýchlejšie roztočila. Plus turbína aj dúchadlo samotné majú isté rozmery a preto aj vlastnú zotrvačnosť. Takže medzi stlačením plynu a samotným zrýchlením (zvýšením otáčok motora) je určitá odmlka - turbodiera. Preto sa nedaj pomýliť obrovskými turbami napr. na šprintových špeciáloch. Urobia síce veľký výkon a veľké tlaky, ale s tým by sa v normálnej premávke jazdiť nedalo.
Preto ja osobne radšej preferujem systém, ako má BMW, to znamená 2 menšie turbá, ktoré majú menšiu zotrvačnosť.
Pri ubratí plynu alebo spomalení sa naopak uzavrie škrtiaca klapka a v priestore medzi ňou a dúchadlom vzniká nežiadúci pretlak, ktorý v konečnom dôsledku škodí dúchadlu a aj ho spomaľuje. Preto napr. taký odfukový ventil je vítaná pomoc. Pri naftových motoroch je však bezpredmetný.
Preto aj kúpa ojazdeného auta s turbomotorom je dosť záludná, nakoľko mnoho zvykne s takýmito autami jazdiť, povedzme si otvorene, jak čistí kokoti...
Plne súhlasím s Keinom o tom, že turbína sa musí pomaly ohriať aj pomaly ochladiť.
Niekde som čítal, že tuším Mitsubishi EVO 6.-8. generácie mali turbo s klznými ložiskami, kde olej bol využitý ako mazacie médium a vypĺňal medzeru medzi hriadeľom turba a samotným obalom turbíny. Po nakladačke s okamžitým vypnutím motora sa často stávalo, že rozžeravené ložisko sa zvyklo po trochách pripekať na hriadeľ. Skúste si domyslieť následky. Takže je určite dôležité nechať turbo pomaly vychladnúť.
| | ja len doplnim, ze naftak ma nizsie teploty ako benzin, takze tam je dochladzovanie kratsie ako na benzine, no predsa, zaklad je, si myslim, aspon minutu, 2 minutky, clovek tomu neublizi |
V tomto by som si nebol práve istý, nakoľko zase nafťák má v drvivej väčšine masívnejší, čiže väčší a ťažší blok motora
_________________ Fanúšik značky Tatra
http://www.youtube.com/user/matejkudlac
Pridajte sa k našej československej lige na WWW.GTCUP.COM (GT Legends - OLEG, GTR2 - GT2009, NGT2009, WTCC, RFactor - F1 2009) |
|
St 1.7.2009, 20:20 |
|
|
Eras
Divák
Založený: 19.06.2009 Príspevky: 57
|
|
|
|
k BOV este doplnim, ze mne sa zda lepsi bypass, urcite to ma viacej aut, no poznam to len z audi s2, kedy pretlak za turbom je vypusteny za merac vahy vzduchu (rozne nazvy, furt ta ista debilna suciastka ) a pred turbo (nie do atmosfery so zasycanim), kde sa zamedzuje az takej turbodiere a navyse to je uspornejsie ako pri BOV
no pri naftakoch ide naozaj o nizsie teploty, dokazom je aj to, ze sa VGT zacalo skor pouzivat pri naftovych turbach a dochladzovanie pisem o turbe, takze blok je, myslim v tejto debate, celkom bezpredmetny
_________________
|
|
St 1.7.2009, 23:52 |
|
|
francomk
Začínajúci tuner
Založený: 20.02.2008 Príspevky: 230 Bydlisko: Majcichov , Trnava
|
|
|
|
| | k BOV este doplnim, ze mne sa zda lepsi bypass, urcite to ma viacej aut, no poznam to len z audi s2, kedy pretlak za turbom je vypusteny za merac vahy vzduchu (rozne nazvy, furt ta ista debilna suciastka ) a pred turbo (nie do atmosfery so zasycanim), kde sa zamedzuje az takej turbodiere a navyse to je uspornejsie ako pri BOV
no pri naftakoch ide naozaj o nizsie teploty, dokazom je aj to, ze sa VGT zacalo skor pouzivat pri naftovych turbach a dochladzovanie pisem o turbe, takze blok je, myslim v tejto debate, celkom bezpredmetny |
To máš pravdu. Nechcem sa o tom nejak hádať, svojím spôsobom máme pravdu obaja
Ale myslím si, že keď už má turbo s tým ťažkým blokom (ktorý dlhšie chladne) spoločnú olejovú náplň, tak aj na tom niečo bude. VGTčko sa do benziňákov nepoužíva práve kvôli teplotám, u Porsche to však vyriešili, nové 911 Turbo má technológiu VGT...
_________________ Fanúšik značky Tatra
http://www.youtube.com/user/matejkudlac
Pridajte sa k našej československej lige na WWW.GTCUP.COM (GT Legends - OLEG, GTR2 - GT2009, NGT2009, WTCC, RFactor - F1 2009) |
|
Št 2.7.2009, 00:07 |
|
|
Kein
! EPICKÁ LAMA !
Založený: 05.11.2004 Príspevky: 646 Bydlisko: HlučínRulez =)
|
|
|
|
myslíte, že sai auto hodně zhnusím, když nechám kola nalakovat na titánovou šedou?
ta barva kol by měla vypadat nějak takhle, trošku jsem to s pohotoshopem nedal
_________________ JSEM NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ!!! NEJLEPŠÍ!!!
|
|
Ne 5.7.2009, 21:37 |
|
|
Eras
Divák
Založený: 19.06.2009 Príspevky: 57
|
|
|
|
a mas teda modre auto a leskle disky? podla mna k tmavemu autu idu svetle disky
_________________
|
|
So 11.7.2009, 15:09 |
|
|
Easy
Divák
Založený: 08.07.2009 Príspevky: 62
|
|
|
|
| | a mas teda modre auto a leskle disky? podla mna k tmavemu autu idu svetle disky |
Komu sa ako páči nemyslíš ? Ja osobne ked si robím auto v nfs (zatial ) tak dávam čierne auto a čierne elektróny podľa mňa to pekne spravil...
_________________ Ach ta matematika !!!
BMW PoWA, AE86 PoWA |
|
So 11.7.2009, 15:53 |
|
|
Eras
Divák
Založený: 19.06.2009 Príspevky: 57
|
|
|
|
tiez pravda, ze ako sa mu paci...
ale zatial co som videl v reale, tak cierne/tmave disky sa na cierne auto nehodili
_________________
|
|
Ne 12.7.2009, 15:07 |
|
|
PANZER
Skúsený tuner
Založený: 05.07.2008 Príspevky: 485
|
|
|
|
| | ale zatial co som videl v reale, tak cierne/tmave disky sa na cierne auto nehodili |
čierne disky nahodou celkom dobre idu na čierne auto... napriklad TUTO tuto je to uplne na svojom mieste
|
|
Ne 12.7.2009, 21:33 |
|
|
Eras
Divák
Založený: 19.06.2009 Príspevky: 57
|
|
|
|
lenze je rozdiel "cierne disky" a "cierne disky s bielym limcom"
ked chces, zafarbi v PS aj limce nacierno a potom to hod sem do fora
_________________
|
|
Ne 12.7.2009, 22:08 |
|
|
R1zeK
Pro Tuner
Založený: 26.08.2006 Príspevky: 4086 Bydlisko: Košice
|
|
|
|
čierne disky s bielym límcom pasujú ku každej farbe auta
_________________
|
|
Ne 12.7.2009, 22:20 |
|
|
PANZER
Skúsený tuner
Založený: 05.07.2008 Príspevky: 485
|
|
|
Ne 12.7.2009, 22:41 |
|
|
Eras
Divák
Založený: 19.06.2009 Príspevky: 57
|
|
|
|
no, ako sa vravi, 100 ludi, 100 chuti
ja preferujem svetle kola, vzdy, ked po koseni na zahrade oddychujem a vidim v poobednom az vecernom slnku cierne auto, jak na mna svieti s bielymi diskami, tak ine by som nebral...
ak nezabudnem, tak tento tyzden odfotim a hodim sem fotky, ze ako to vypada
_________________
|
|
Ne 12.7.2009, 23:01 |
|
|
Easy
Divák
Založený: 08.07.2009 Príspevky: 62
|
|
|
|
Eras my vieme ako to vypadá videl som v realite dosť áut čo behali s bielymi rims...
_________________ Ach ta matematika !!!
BMW PoWA, AE86 PoWA |
|
Po 13.7.2009, 10:13 |
|
|
RISHO
Pro Tuner
Založený: 23.03.2007 Príspevky: 2859 Bydlisko: Kosice
|
|
|
|
ked je tam ten strieborny limec tak tie kolesa lepsie viniknu oproti celemu ciernemu autu
_________________
Comp: MB - Gigabyte EP43-S775, CPU - Intel Pentium Dual-core E6300 (2.8Ghz), CPU FAN - AC Freezer 7 PRO, RAM - DDRAM 2x2 GB A-DATA 1066 CL6, VGA - Gainward GeForce GTS 250 512MB DDR3, PSU - Corsair ATX 450W, HDD - WesternDigital 640 GB, Audio - Sound blaster Audigy 7.1 Soft - Windows 7
Notebooks:
1. Asus F3U - win vista
2. Asus - Win XP
3. MacBook |
|
Ut 14.7.2009, 17:48 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
Po 20.7.2009, 21:48 |
|
|
R1zeK
Pro Tuner
Založený: 26.08.2006 Príspevky: 4086 Bydlisko: Košice
|
|
|
|
Tie formule nemajú nijako upevnené tie kolesá? Veď to je povinnosť či nie? Alebo to platí len pre F1?
_________________
|
|
Po 20.7.2009, 21:58 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
Neviem, nepoznám pravidlá pre F2. Tak, aj u F1 to niekedy lieta. Pravda, FIA Maxík s tým po Imole 1994 v F1 dosť spravil, v podstate odvtedy sa nestala žiadna smrteľná havária (ani pri testoch). A to som osobne veľmi rád.
Ozaj, kto bude nový šéf FIA? Ari Vatanen alebo Jean Todt? Co myslíš, myslíte? ( http://www.sport5.cz/content/view/3305/332/ )
_________________
|
|
Po 20.7.2009, 22:30 |
|
|
francomk
Začínajúci tuner
Založený: 20.02.2008 Príspevky: 230 Bydlisko: Majcichov , Trnava
|
|
|
|
Henryho je mi ľúto, škoda ho... R.I.P.
| | Neviem, nepoznám pravidlá pre F2. Tak, aj u F1 to niekedy lieta. Pravda, FIA Maxík s tým po Imole 1994 v F1 dosť spravil, v podstate odvtedy sa nestala žiadna smrteľná havária (ani pri testoch). A to som osobne veľmi rád.
Ozaj, kto bude nový šéf FIA? Ari Vatanen alebo Jean Todt? Co myslíš, myslíte? ( http://www.sport5.cz/content/view/3305/332/ ) |
Obaja sú schopní kandidáti, hlavne nech tam nie je Mosley... Ale ak by to záviselo na mne, šiel by tam Vatanen
_________________ Fanúšik značky Tatra
http://www.youtube.com/user/matejkudlac
Pridajte sa k našej československej lige na WWW.GTCUP.COM (GT Legends - OLEG, GTR2 - GT2009, NGT2009, WTCC, RFactor - F1 2009) |
|
Ut 21.7.2009, 13:02 |
|
|
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy Nemôžete odpovedať na témy Nemôžete upravovať svoje príspevky Nemôžete mazať svoje príspevky Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Template by Freestyle XL, modified by Jakkub
|
|