Autor |
Správa |
=BMW=
Skúsený tuner
Založený: 28.12.2006 Príspevky: 288 Bydlisko: HARD DISK
|
|
|
|
jj,sak vzdy za to nemoze ani pretekar,ked kday kkt do neho nabura,a oni napisu do medi ze je mantak,trapne
|
|
Ne 24.6.2007, 14:48 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
| | tieto buracky zo zavodov su uz trapne...."neuměj řídit-kto im za to muze :rmgreen:" |
| | jj,sak vzdy za to nemoze ani pretekar,ked kday kkt do neho nabura,a oni napisu do medi ze je mantak,trapne |
Este sa cudujete...nasponovana mysel,tuzba po vitaztve...pracuju hlavne podvedome pudy.Ak je niekto prchky tak to pekne odrazi.A zasa nie je vobec sranda brzdit a reagovat v 240/300/350 km/h rychlosti ak vies ze ti telo moze roztrhat na cucky alebo nedaj boze by to bolo nieco co by trvalo dlhsie a bolo by to teda viacej bolestivejsie.
Nijaky zavodnik ani normalne psychycky vyrovnany clovek (samozrejme ak nechce samovrazdu) nie je taky hlupak aby narazil v 300 km/h rychlosti do betonoveho muru,nie?
Hlavne,sukromne teamy si svoje auta strazia,takze ak by bolo cele na cucky tak by to hlavne zapricinilo financne problemy.U tovarenskych to zasa az taku rolu nehra,ale ak sa vyradi jedno auto zo zavodu urcite to nie je dobre znamenie,tym mensia pravdepodobnost ze budu na prednych miestach (co sa od tovarenskych teamov ocakava).Fabrika nemoze preverit technicke prvky ktore do auta zaviedla (crash testy si moze urobit aj inak ,motor alebo dalsie pohyblive castice v aute sa takto vobec nemozu preverit)
Tovarenske teamy to nerobia iba pre slavu znacky,alebo uspech ludi...ide hlavne o technicke prvky.
Do teraz si pamatam na vetu ktoru podalo Porsche ked vyhralo Dakar 1986 (pre poznamku bol to skoro najtazsi Dakar ktory sa isiel,a Porsche 959 skoncilo na prvych dvoch miestach,dalsie tretie Porsche bolo 5...mohlo byt 3,Džago v Senegale )
"Vyvoj auta je dokonceny,ved predsa ste si nemysleli ze ideme na Dakar len pre slavu"
Sice trosku tam isli pre slavu,na rocnik 87 nenastupili prave pretoze Peugeot nastupil s 205,dalsi tovarensky team.Toto sa prakticky odvijalo od techniky,ak by skoncili druhy,ich technika by bola horsie pomynana,tak isli ked boli v najvacsom bode slavy.
Z 959 sa stal supersport 80 rokov s pohonom vsetkych kolies overeny na Dakare,co viac si Porsche mohlo priat.To iste na Le Mans,neprekonetelne 936/956/962C.Od roku 1981 do 1987 nik iny nevyhral iba Porsche.
_________________
|
|
Ne 24.6.2007, 15:17 |
|
|
Madish
VIP member
Založený: 18.09.2004 Príspevky: 251 Bydlisko: Most,ČR
|
|
|
|
A navíc ta placka týmu Dauer vyhrála ještě roku 1994 Le Mans
_________________
Takahiro Ueno
Toyota Soarer |
|
Po 25.6.2007, 11:48 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
Dauer mal podporu teamu Joest Racing,zasa az taky uspech by len tak nedolozil.Skoda ze to skusili iba v 1994.No,ale pravdou je ze na auta byvalej skupiny C1 dost miesta nezostalo.
A ked zoberieme v uvahu,tak potomok 962 je WSC-95.Sice uz postavena TWR (Tom Walkinshaw Racing).Team bol Joest,takze vela rokov s Porsche.Motor bol ale vyuzivany Porsche typ 935 3.0L Turbo boxter 6 valec.Taky isty ako u 962.
_________________
|
|
Ne 1.7.2007, 01:09 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
Dve tragedie na Le Mans 1981,usek "Mulsanne Straight"
Sobota,13. Jun 1981
Len stroho,rocnik 81 bol jeden z poslednych na ktorych mali moznost zvitazit auta skupin GTP/S/2/5 a podobne (pred novovyhlasenou Skupinov C a prvych rokoch hlavne Porsche 956)...hlavne po uspechoch Renaultu (vitaz rocniku 1978),Rondeau (1980) sa proti Porsche sformolovala dost velka Francuzska koalicia s Rondeau (Motory Ford Cosworth) a WM (Motory Peugeot). Pre rocnik 81 to boli zvlast modely Rondeau M379,WM P79/80,WM P81...Podla mojho pocitu su vozidla minijaturnejsie s mensou hmotnostou co im dovoluje dosahovat velmi skusne rychlosti na 5km rovinke Hunaudieres (iny nazov "Mulsanne Straight").Proti im stal tovarny team Porsche s 936-tkou. (Obrazok tu)Je to vlastne aj neskorsi vitaz rocniku 1981.Vpodstate je to predchodca 956/962C.Motor a karoseria je vlastne iba upravena.
Start bol naplanovany na 15:00.Predtym to vzdy byvalo o 16:00.Tento rok prisla ale zmena.
Prva smutna chvila,16:06 - Tratovy marsal Thierry Mabillat
Na konci rovinky Hunaudieres,pred takz. skokom pred zatackou Mulsanne vozidlo WM P81-Peugeot,ktore soferoval Thierry Boutsen (pre zaujimavost bol spolujazcom Stefana Bellofa v Spa 1000km 1985).WM-ko tam islo niekedy aj maximalne 350km/h.Autu sa poskodilo zavesenie jedneho z kolies a zadnou castou trafilo zvodila.Boutsen zostal nedodknuty.Avsak trosky zadnej casti auta boli vsade v okoli cca. 150 metrov.
Traja tratovi marsalovia,ktori boli v tom case na mieste,boli nimi trafeny.Thierry Mabillat bol zabity ulomkom zvodidla ktore mu trafilo oblast hrude.Claude Hertault a Serge David boli tazko zradeni,pricom posledny spomynany nemal az take stastie,narazom prisiel o jednu ruku.
Po dobu 29 minut kruzil po trati Safy Car pokial boli odstratene nasledky havarie.Bohuzial o nieco viac ako 30 minut sa musel na trat vratit.
Komentar.: Ked som vidim tak napisane,tak ta havaria vyzera viac nez trasne.Po pravde sa ani necudujem ze som nenasiel ziadne fotografie.
Druhy tragicky okamzik,17:03 - Jazdec Jean-Louis Lafosse
Jazdec Rondeau,Jean-Louis Lafosse havaroval tesne pred restauraciou na rovinke Hunaudieres (restauracia ktora sa nachadza cca. v strede rovinky).Jeho auto,Rondeau M379,v tycho miestach dosahuje maximalnej rychlosti na piatom prevodovom stupni .Tym padom su aj otacky motora najvyzsie.V tej chvili sa na Rondeau uplne donicilo predne prave zavesenie a nasledoval defekt pneumatiky.Auto sa odstretilo na pravu stranu a plnou silou narazilo do zvodidiel.
Viac vam povie video:
Link
Uplne doniceny predok.Lafosse nemal ziadnu sancu na prezitie.Podla mnohych by ho zachranili bezpecnostne pasy,ktore pocas narazu bud nemal vobec zapnute alebo neboli zapnute dostatocne.Lafosse preferoval skorej "zavodenie" ako bezpecnost.Dalsim faktom je to,ze mal docela praznu nadrz a snazil sa o rychlejsie tempo.Nakoniec bola fatalna nehoda pripisana zniceniu zaveseniu kolesa a defektu.
Este nieco.V Rondeau M379 sedi jazdec napravo.
Komentar.: Video hovori skoro za vsetko.Ked som si to pustil prvy krat,tak ma presla zima.Ked som si to pustal po treti krat,zbadal som telo jazdca.Predtym som si myslel ze je to cast auta,uvedomil som si ze to je samotny jazdec.Zatial mi tomu iba vsetko tomu nasvedcuje.Mozem sa samozrejme mylit.
Fotografie aut WM P81 a Rondeau M379.
Zdroj: Obrazky:www.racingsportscars.com , Bubakov archiv
_________________
|
|
Ut 17.7.2007, 22:35 |
|
|
=BMW=
Skúsený tuner
Založený: 28.12.2006 Príspevky: 288 Bydlisko: HARD DISK
|
|
|
|
fuha drsneeeeeeeeee.netuzim nikdy po niecom takom
|
|
Št 19.7.2007, 11:24 |
|
|
TWOQAN
Okruhový závodník
Založený: 31.01.2006 Príspevky: 1806 Bydlisko: LIPTOVSKÝ MIKULAŠ
|
|
|
Ut 24.7.2007, 16:06 |
|
|
Subaru
Začínajúci tuner
Založený: 08.05.2007 Príspevky: 131 Bydlisko: OFF TOPIC
|
|
|
|
dost sa na tom smejem jak ich nicia a stale a stale niesu na maderu.. napr ten chrobak ked presiel cez ten obrubnik sekol kolesa..
_________________
Kto nesmrdí snami, smrdí proti nám !!!! |
|
Ut 24.7.2007, 16:44 |
|
|
bavorak
LFS Master
Založený: 28.08.2006 Príspevky: 1806 Bydlisko: Žilina
|
|
|
|
bubak....to co myslis ze je telo to je to co sa vala po zemi napravo od auta ked uz je po havarii??
btw: fakt je zvlastne ze nie je ziadne video na tu havariu boutsena...
_________________ if you buy a rubish car...what you are saying - I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interesting in driving. If you dont have interest in something, it means you´re not good at it which means you must have your driving licence taken away. |
|
Ut 24.7.2007, 17:37 |
|
|
R1zeK
Pro Tuner
Založený: 26.08.2006 Príspevky: 4086 Bydlisko: Košice
|
|
|
|
Nič by na tom nebolo, len to, že pokial som dobre videl, ža volantom sedeli normálny ľudia... taktiež si všimnite pri skoku porovnanie generácií Golfov III a IV
_________________
|
|
Ut 24.7.2007, 17:44 |
|
|
Subaru
Začínajúci tuner
Založený: 08.05.2007 Príspevky: 131 Bydlisko: OFF TOPIC
|
|
|
|
| | taktiež si všimnite pri skoku porovnanie generácií Golfov III a IV |
žiaden rozdiel v tom nevidim.. obidva su vraky... ale ved predsa VW... pripomina mi to ako ked si male decko spravi hrad z piesku a potom ho rozjebe.. ziaden vyssi zmysel vyskumov bezpecnosti.. ved predsa tie auta niesu vyrabane na rally ale na bezne jazdenie na cestach.. to uz je problem majitelov ze s tymi autami jazdia v takom terene a uplne ich rozbiju nepoviem nic ked ine automobilky testuju ako sa sprava auto pri naraze a pod.. ale nie jebanie kladivom do podvozku alebo narazniku.. to je cista demencia
_________________
Kto nesmrdí snami, smrdí proti nám !!!! |
|
Ut 24.7.2007, 19:07 |
|
|
R1zeK
Pro Tuner
Založený: 26.08.2006 Príspevky: 4086 Bydlisko: Košice
|
|
|
|
Je tam vidieť trochu rozdiel v odpružení... je pravda, že väčšina ľudí sa k autu nechová s úctou...
_________________
|
|
Ut 24.7.2007, 20:41 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
| | bubak....to co myslis ze je telo to je to co sa vala po zemi napravo od auta ked uz je po havarii??
btw: fakt je zvlastne ze nie je ziadne video na tu havariu boutsena... | Bohuzial,myslim si,ze je to prave Lafosse.Tosim,ziadna z trosiek by nerobila take protibezne pohyby proti narazu ako ludske telo.
Odpoved na btw.:
Havariu Boutsena nemusela zaznamenat ani kamera.Jedna sa o cast trate pred zatackou Mulsanne.Pokial teda ja viem,tak v 80. tam nemala ziadna kamera dosah.Riesene to bolo vyhladom z niektoreho auta.Pravdou ale je,zabery z Online prenosu som v 80. rokov videl iba jedny,rocnik 1988.Ostatne bolo spracovane ako reportaz (Review).Z 1981 som nevidel zatial ani Review.Smrt tratoveho komisara (ako aj kazda ina smrt v zavode) je dost chulostiva zalezitost.Predsa ten tam je hlavne preto,aby priebeh zavodu prebiehal uplne bez problemov.
Rozostavit na kazdy usek skoro 14 km trate mohol byt v tych casoch este stale technicky problem.
_________________
|
|
Ut 24.7.2007, 23:43 |
|
|
bavorak
LFS Master
Založený: 28.08.2006 Príspevky: 1806 Bydlisko: Žilina
|
|
|
|
to je zvlastne ze tak malo video zaznamov je o tom z tych osemdesiatych rokov.....ale sa cudujem ze aj ked bolo kamier malo tak ze nedali nejaku na koniec tej rovinky lebo to je podla mna zaujimava cast trate.....no to uz je taka polemika....to uz teraz nezistime....ale zas som sa dozvedel nieco nove
a ten tratovy komisar je kde vlastne postaveny....za nejakou barierou alebo zvodidlami alebo takpovediac v areali tej trati cize nie je chraneny ziadnou stenou murikom alebo niecim podobnym....
_________________ if you buy a rubish car...what you are saying - I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interesting in driving. If you dont have interest in something, it means you´re not good at it which means you must have your driving licence taken away. |
|
St 25.7.2007, 00:43 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
Je to prave preto,pretoze v tych casoch este neexistovali pocitace,tym padom sa vsetko nahravalo na videokazety a k ludom sa to dostavalo ovela pomalsie ako teraz ked nato sluzi hlavne internet.Toto nie je problem iba 80. rokov,ale i 90...a rokov predtym.
Urcite to nie je take ruzove ako teraz,ked sa ani 24 hodinovka neskoncila a ja si taham z netu uz prvu dvoj hodinovu cast .
Z 80. rokoch zasa toho nie je priliz malo,toto by sa dalo povedat o Dakare.Toho tam je naozaj malo.Ale tiez,video kazety vznikali,problemom je hlavne ich dostat.Na slovensku zatial pokial viem nikto takuto moznost neponuka.Posta zo zahranicia stoji aj priliz nato,aby som si nieco take kupil.Co tyce Dakaru,som hlavne vyznavacom kamionov.Tento problem so zabermi je i teraz. Napr. na Eurosporte v review z jedneho dna,ktory trva tak 25 min je im venovane maximalne tak 3-4 minuty.A to nie vzdy.Nieco sa spomenie,ked sa stane havaria alebo nieco "big",inak ani nie.Je to velka skoda.Mozno ze nevznikaju take monstra ako DAF TurboTwin,Perlini 105F,hrba vezrii Kamazov s americkymi motormi,ale zasluzilo by si to trosku viac pozornosti.V tych casoch je vobec problem dostat i nieco o motorkach.Ale uvedomujem si,ze som az priliz narocny.Najradsej by som chcel priamy rez az do piestov motora.
O Dakare by sa dalo pisat,to je na cely dalsi Thread.
Zasa z 80. rokov nie je problem ziskat informacie z Le Mans.Reportaze z celeho jedneho rocniku maju aj 2 hodiny.Zvycajne staci aj hodka.Niektore okamziky sa proste z nejakeho dovodu nezachytia.Mozeme polemizovat a nasledne najdem nejake video a bude to uplne inak.
Este dodam,ze mam dve zo 60 rokov (1968,1969).68 ma 25min,69 ma okolo 40 min.
Tratovi komisari stoja pozdlz trate.Bud maju stanoviska s takou "rozhladnou" alebo tam stoja,pripadne tam maju stolicku,proste su pritomny.V 80. rokoch a rokoch minulych by som nepovedal ze by boli nejak dobre zabezpeceny.Opak vsak moze byt pravdou.Urcite v tomto ohlade spravilo vela aj rozdelenie rovinky Hunaudieres na mensie useky v zaciatkoch 90. rokov.Alebo celkove zabezpecenia trati v dalsich rokoch.V tymto ohladoch sa spravilo viac nez vela.
Na mnohych usekoch stoja policajti.Taky cisto rydzo francuzsky s modrymi koselami. Neviem ci je to zvyk,ale hlavne v 60/70. rokoch bol.V 80. este boli pritomny.Ale modre kosele neboli uz asi podmienkou.Fakt neviem ci sa to zachovalo Pravda,viac mi chuti sa pozerat na Hawai Girls.
Ak by sa niekto z tratovych komisarov dostal do kontaktu s Mercedesom CLK-GTR ktory zahavaroval na rocniku 1999...nedopadlo by to vobec dobre.
_________________
|
|
St 25.7.2007, 03:39 |
|
|
bavorak
LFS Master
Založený: 28.08.2006 Príspevky: 1806 Bydlisko: Žilina
|
|
|
|
to je uzasne jak ty si pomaly kazdy rocnik pamatujes....a vies napisat co jaky pretekar co spravil take tie pikosky vies a to nie len z le mans ale aj z dakar atd....
mne sa zda zaujimave citat tvoje prispevky ale pozerat by sa mi to nechcelo...aj ked dakar som rad pozeral aj formulu no teraz uz nepozeram nic...poprve nemam eurosport ale sak aj z netu sa da setko stiahnut a nejako nemam na to cas....mozno ma to nezaujima natolko aby som tomu venoval cas...ale zaujima ma to..
hod nejake hawai girls
_________________ if you buy a rubish car...what you are saying - I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interesting in driving. If you dont have interest in something, it means you´re not good at it which means you must have your driving licence taken away. |
|
St 25.7.2007, 16:41 |
|
|
marlin
Modelář
Založený: 01.11.2004 Príspevky: 371 Bydlisko: New Bor
|
|
|
|
aby se predeslo zbytcnym nepodlozenym informacim, tak ja v tom aute nesedel, kdyz se to stalo, ani to to auto nejelo kdyz se to stalo a dokonce to auto i bylo nepojizdne, kdyz se to stalo. Holt, majitel servisu kdyz jell odtahovkou, tak ho malinko prehlidnul
_________________ |
|
Št 26.7.2007, 20:09 |
|
|
TWOQAN
Okruhový závodník
Založený: 31.01.2006 Príspevky: 1806 Bydlisko: LIPTOVSKÝ MIKULAŠ
|
|
|
|
ajajaj,co stim ides robit?
|
|
Št 26.7.2007, 20:25 |
|
|
marlin
Modelář
Založený: 01.11.2004 Príspevky: 371 Bydlisko: New Bor
|
|
|
|
ja nic, at se stara servis, kdyz to udela majitel servisu....
_________________ |
|
Št 26.7.2007, 20:27 |
|
|
Kein
! EPICKÁ LAMA !
Založený: 05.11.2004 Príspevky: 646 Bydlisko: HlučínRulez =)
|
|
|
|
no to je teda vybornej servis...ale prah vypada ze to neschyt tak snad to budes mit ok ale pokud si mel okna v elektrice nebo central tak budou asi nasracku + tapec bude asi taky kruplej co?...jako docela to nasere...rozhodne bych si na opravu pekne dohlid...kazdopadne bych chtel ty vere cele nove vyklepane uz nikdy nebudou vypadt jako puvodni...
ja davam zitra feldu na zakytovani patych dveri + vylestit,vybrousit obnovit lak a vystrikat dutiny...tak sem zvedav jak to dopadne
_________________ JSEM NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ!!! NEJLEPŠÍ!!!
|
|
Št 26.7.2007, 21:49 |
|
|
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy Nemôžete odpovedať na témy Nemôžete upravovať svoje príspevky Nemôžete mazať svoje príspevky Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Template by Freestyle XL, modified by Jakkub
|
|