Sledujete Dakar? |
Samozrejme,prve Januarove tyzne su len o nom. |
|
31% |
[ 7 ] |
Nesledujem. |
|
68% |
[ 15 ] |
|
Celkom hlasov : 22 |
|
Autor |
Správa |
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
So 22.12.2007, 15:36 |
|
|
Lacky17
Začínajúci tuner
Založený: 02.11.2007 Príspevky: 105
|
|
|
|
jasne ze sledujem sice uz len na nete lebo eurosport nemame a ked nahodou ide nieco v sportovych alebo motoristickych relaciach to hej zahajenie sezony v novom roku si nenecham predsa ujst Drzim palce Loprais-ovi nech sa mu to podari konecne ten KAMAZ porazit
OFF TOPIC nevite ci ide ten Fiat tento rok? lebo mam pocit ze minuly rok nebol. Mal sa zucastnit s FIAT PANDA 4x4
EDIT: tak toto je uz sila nie len ze FIAT ale uz aj OPEL http://www.santinhomendes.com/conteudos/sm.jpg
jo a nejake Wallka od Loprais temu http://www.loprais.cz/loprais/index.php?obsah=fotogalerie&dir=fotogalerie
_________________
|
|
So 22.12.2007, 15:41 |
|
|
rusty
Okruhový závodník
Založený: 26.07.2006 Príspevky: 1626
|
|
|
|
trochu popozeram v sport spravach ze co nove...
btw Bubak a komu drzis? GINAF?
_________________
|
|
So 22.12.2007, 19:55 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
Na oficialnej registracke Opel ani Fiat tento rok nefiguruje.
Viac uz tu
Jeden Opel tam ale fuguruje.Start. cislo 327 madarskeho teamu Antara. Ale o nom sa skorej nic nevie ako nieco vie. Taky stred startovneho pola.
Co sa tyka kamionov,za tento rok sa toho sakra vela udialo. Najhlavnejsia je uprava pravidiel (vznikla takz. skupina Superproducion) kde je mozne posunut motor viac do stredu (cca. 150 cm od prednej napravy) cim sa zabezpeceni lepsie rozlozenie vahy. Vozy samozrejme musia splnat homologizaciu. Musia mat ale motor,ktory je aspon v niekolkych kusoch seriovo vyrabany. ( V praxi to napr. znamena ze motor zo Scanie mozete dat do Volva ) O tomto FIA vydala plnu kopu homologizacnych papierov,takze v skratke je to asi tak. Samozrejme,maximalna hmotnost nemoze byt mensia ako 8,5 Tony. Urcita davna seriovosti tam teda rozhodne je.
Teamy sa tak i vyzbrojili. Loprais postavil scela novy special podla novych pravidiel. Pouzil novsi motor Deutz,ktory podava vacsi vykon (816 k/ 2100 pri min-1 /// 3200 Nm pri 1200 min-1) Novu lahku nadstavbu. Spolu s posunutim motora viac dozadu sa voz stal hravejsim a dobre konkurencie schopnym. Team ma naroziel od minuleho roku rychlu asistenciu.Sice ta s i s poctom mechanikom nevyrovna Holandanom ani Rusom,ale s tymto ma problem asi kazdy cesky Team. Aleš Loprais si minuly rok odskakal dobry start 3. miestom. Ako sam uviedol v diskusii na ČT4 Sport,rad by bojoval o prve miesto.
Dobre su pripraveny i v Tedome (Liaz) (Team Martina Macíka). Postavili novy voz,ktory chcu hlavne vyskusat. Minuchodom ma taky isty motor ako Lopraisov special. Pre mna boli Liazky vzdy nieco ine v Dakare.Takze z ceskych teamov najviac asi drzim im.Hlavne nech sa im technika overi. Novy Tedom FOX,zalozeny na koncepcii Liazu s motorom Deutz je dobry zaklad na dalsie. Spolu s rychlou asistenciou teamu a skusenou posadkou si to na spicku v dalsich rokoch urcite dotiatne. Ale v tomto roku to asi bude len taka testovacia sezona.
Dalej nastupuje i "starucka" kompletne zrepasovana Liazka 111. Ta patri medzi take stalice. Vlastne s tou startoval Martin Macik v 2003. Medzitym presla kompletnym zrepasovanim a motorari z Tedomu jej dali najnovsi motor Liaz-Tedom. Minuly rok prave tento sklamal,pretoze v jednej z etap im odislo tesnenie motora (mimochom,celkom obvykla chyba u motorov Liaz-Tedom M1.2C). Skoda,v tom case bol Macik v prvej desiatke. Nato,ze Liaz uz vlastne dobre 4 roky neexistuje (posledny automobil bol postaveny v roku 2003 a bol to prave doprovodny kamion pre Martina Macika) je to skvely vysledok. Samozrejme,to vsetko by neislo bez podpory Tedomu,ktory uz v celkom hojnom pocte produkuje autobusy,repasuje kamiony Liaz na FOXy (modularnost Liaziek je velmi dobra vec,zo starej sa da bezproblemov spravit nova.To iste plati aj pre Karosy) a vyraba nove kamiony FOX.
Do partie este spada Team Tomáša Tomečka (Letka Racing Team). Vlastne ako jediny nasadzuje este do svojej Tatry vzduchom chladene motory tej istej znacky.V poslenom case nejak stagnuje.
U Rusov sa toho dost nezmenilo. Auto sa len prisposobilo zmenam v skupine. Upravy boli hlavne v umiestneny nadrze a vyfuku. Inak som nic taketo nezaregistroval. Konecne sa im rozpadla minuly rok vitazna seria,ked Čagin havaroval.
Holandania vyrazaju opat velmi pocetny. Ginaf Relly Power Team nasadzuje specialy X2222 s motorom CAT C18 o vykone 950 k. Motor ma spochopnost sa elektornicky upravovat na vacsi vykon (Holandania to dokazovali hlavne v zavere Dakaru 2007,ked bojoval Van Ginkel s Alesom Lopraisom o 3. miesto.Ginaf vtedy podaval "ze vraj" i 1500 koni.) Ako u jedineho som si nevsimol skoro ziadnu zmenu. Co je zapricinene asi koncepciou vozu a ulozenim motora.
De Rooy Team zmenil kabat celkovo. Kedze automobilka DAF nema o Dakar zaujem (vlastne ona on nema zaujem od Januara 1988). De Rooy sa rozhodol pre kompletnu zmenu uz v 2007. V 2006 mal so svojim DAFom problemy s homologizaciou u FIA.Takze na rok 2007 nasadil GINAFy s motorom DAF.Napravy neboli tuhé (ako sa zvycajne pouzivaju) ale nezavislo odpruzene navesenie kolies (podobnu koncepciu vyuziva i Ginaf Relly Power Team),avsak omnoho pevnejsiu a robistnejsiu.Motor DAF to ani v jednom z dvoch pripadoch (syn Gerard De Rooy,otec Jan De Rooy) nevydrzal. Tento rok ako jediny vsadili na iny motor ako seriovy.Pouzili do svojho Ginafu motor IVECO Cursor 13. Zasa maju i the napravy. Po mnohych rokoch zmenili kompletne sponzorov a farby teamu,takze nie su v tmavo-modrom ale v tmamo-cervenom.
Nakoniec MAN. S minulorocnym vitazazom Hansom Staceym. Dost noviniek od nich neprichadza.Takze skoro vsetko bezo zmien. Urcite upravili auto podla novych pravidiel,aby boli konkurencie schopny a rozhodne so svojim zazenim a skusenostami budu na celnych miestach.Celkom v kategorii kamionov je to celkom nabite. Pat teamov ma realnu sancu v prvej desiatke.To zapocitajme,ze kazdy team ma i tri kamiony,takze teamove dvojky mozu teoreticky zastupit svojich liderov v teame) Plus dalsie teamy akymi su Tedom a podobne. Rozhodne to nie je ako zaciatkom 90. rokov,ked na uspech mohli mysliet len dve Tatry a dva specialy Perlini a kopa (hlavne doprovodnych) Mercedesov bola mimo.
Komu drzim ja palce? Moji oblubenci z radov holandanov su GRP Team.Jan De Rooy je stara skola z 80. rokov.Kto by lietajuceho holandana nemal rad.Gerard ide v jeho spalajach velmi dobre. Skoda,ze len pri boji proti Kamazom tahal vzdy za kratsi koniec,a ked ked uz Kamaz tento rok padol,nevyrzal motor. Z ceskych Teamov je to jednoznacne pre mna Team Martina Macika. Novy Tedom FOX je viac nez konkurencie schopny. Zato ale Loprais postavil asi najlepsie pripraveny kamion a i uz Ales ma za sebou toho celkom vela.Stoji za nim skvely team.
Podla najnovsich informacii prave Tedom FOX nepresiel technickou kontrolou (dovodom je material pouzity na kabinu,pravepodobne najskor kvoli jeho bezpecnosti) Podla najnovsich informacii sa dava na tento Tedom nova kabina z nejakeho stareho Liazu.Takze uvidime ako to dopadne s homologizaciou potom a ako to bude vyzerat.
Takto vyzera special Tedom:
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 02:43 |
|
|
rusty
Okruhový závodník
Založený: 26.07.2006 Príspevky: 1626
|
|
|
|
TEDOm? co to za cinaka?
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 11:39 |
|
|
TWOQAN
Okruhový závodník
Založený: 31.01.2006 Príspevky: 1806 Bydlisko: LIPTOVSKÝ MIKULAŠ
|
|
|
|
keby si to cital tak by si zistil ze to je Liazka
|
|
Ne 23.12.2007, 12:59 |
|
|
rusty
Okruhový závodník
Založený: 26.07.2006 Príspevky: 1626
|
|
|
|
lol to liaz?
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 13:50 |
|
|
TWOQAN
Okruhový závodník
Založený: 31.01.2006 Príspevky: 1806 Bydlisko: LIPTOVSKÝ MIKULAŠ
|
|
|
|
| | Dobre su pripraveny i v Tedome (Liaz) (Team Martina Macíka). Postavili novy voz,ktory chcu hlavne vyskusat. Minuchodom ma taky isty motor ako Lopraisov special. Pre mna boli Liazky vzdy nieco ine v Dakare.Takze z ceskych teamov najviac asi drzim im.Hlavne nech sa im technika overi. Novy Tedom FOX,zalozeny na koncepcii Liazu s motorom Deutz je dobry zaklad na dalsie. Spolu s rychlou asistenciou teamu a skusenou posadkou si to na spicku v dalsich rokoch urcite dotiatne. Ale v tomto roku to asi bude len taka testovacia sezona. |
|
|
Ne 23.12.2007, 13:54 |
|
|
rusty
Okruhový závodník
Založený: 26.07.2006 Príspevky: 1626
|
|
|
|
este keby tie liazy sa vyrabali...
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 18:12 |
|
|
R1zeK
Pro Tuner
Založený: 26.08.2006 Príspevky: 4086 Bydlisko: Košice
|
|
|
|
| | ... |
...lol dlhšie to nevieš napísať? to mám čítať? omg
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 19:23 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
S Liazom je to asi takto:
V roku 2003 definitivne zanikol.Nieco sa rozpredalo,inu dokumentaciu (napr. na motory,napravy + technicku dokumentaciu vozidiel) odkupila spolocnost Tedom.Tedom zdedil motorarsky zavod Jablonci nad Nisou. Tedom je teda taka "nastupnicka" firma,ktora nadviazala na vyrobu Liazu,reps. jeho vyvojarskych projektov.
Vlastne na Dakare startuje taky kamion,ktoreho vyrobca uz vyse 4 roky neexistuje. Casom s novymi pravidlami bude vsak problem s homologizaciou,preto nastupuje Tedom. Vozidla teda nesu nazov Liaz,v skutocnosti su to vlastne zrepasovane automobily Tedomu. + novy FOX Superproducion je uplne novy truck,preto Tedom. Avsak ten nepresiel technickou kontrolou a preto dostane homologizaciu Liazu (o to sa aspon teraz pokusaju,ked uz nova hlinikova kabina FOXa nepresla tech. kontrolou ). Je v tom bordel,ale tak to vzdy v motorsporte bolo. Hlavne je nejak prest cez technicku kontrolu a dalej sa uz o to nezaujimat. Tak to riesili v Perlini zaciatkom 90. rokov (neslavne sa o tychto 4 nasobnych vitazoch Dakaru hovorilo ze seriovy maju akurat tak technicky preukaz ) takto prekracoval v 60. rokoch Enzo Ferrari pravidla vo vytvalostnych pretekoch.
Papierovacky,papierovacky.
| |
...lol dlhšie to nevieš napísať? to mám čítať? omg |
Nie.Ty.Really?
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 19:33 |
|
|
Lacky17
Začínajúci tuner
Založený: 02.11.2007 Príspevky: 105
|
|
|
|
pokial ma pamät neklame tak aj GINAFi mali problemi a mam pocit ze z niektoreho rocnika boli dokonca aj diskvalifikovany ale presny dovod nevim
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 22:49 |
|
|
jhony
Okruhový závodník
Založený: 27.10.2007 Príspevky: 1058 Bydlisko: Long island street 366559 NY
|
|
|
|
vole ja som z toho !LAMA! ale viem ze mitubishi vyhralo titul 6x posebe
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 22:55 |
|
|
Lacky17
Začínajúci tuner
Založený: 02.11.2007 Príspevky: 105
|
|
|
|
no lol =D
len tak nemate ktosi foto toho Porsche 959 co jazdilo Dakar? ak jo dajte ju bud sem alebo mi ju poslite cez SZ dik
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 23:04 |
|
|
rusty
Okruhový závodník
Založený: 26.07.2006 Príspevky: 1626
|
|
|
|
opytaj Bubaka on je dakar fanatic !!
!
_________________
|
|
Ne 23.12.2007, 23:26 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
| | pokial ma pamät neklame tak aj GINAFi mali problemi a mam pocit ze z niektoreho rocnika boli dokonca aj diskvalifikovany ale presny dovod nevim | Diskvalifikacia priamo ziadnemu Ginafu este nehrozila. Hovorilo sa ,ze minuly rocnik samotny GRP Team porusuje velkostou kolies pravidla,avsak komisari voci nim nezasiahli. Inak bol problem len s homologizaciou u specialov DAF CF85 4x4,pretoze samotny DAF nevyraba 4x4 podvozok. Preto vsetky teamy prestupuju na sestersku spolocnost Ginaf,pretoze ona vyraba "tazke podvozky" v Holansku.
A vobec,DAF sa o Dakar nezaujima uz od roku 1988.De Rooy sa sice so svojim teamom vratil na Dakar v roku 2003,avsak bez masivnej podpory akou sa DAF ponukal pre Dakar v 80.tych rokoch. Dovod je tam scela jasny. Zasady... DAF to tento rok zaklincoval tym,ze prestava vyvijat motory pre motorsport,tak preto zostava uz len Ginaf a motorarska alternativa (akou je CAT,Iveco v praxi)
| | vole ja som z toho !LAMA! ale viem ze mitubishi vyhralo titul 6x posebe | 7 krat po sebe. Dakar dohromady vyhralo 12 krat.
| | no lol =D
len tak nemate ktosi foto toho Porsche 959 co jazdilo Dakar? ak jo dajte ju bud sem alebo mi ju poslite cez SZ dik |
Fotos - Porsche na Dakare - 1984 (911) 1985/86 (959) + vystavy
Porsche 959/961 - horlavost
Fotiek je vela,videa tiez. I pribehov.
_________________
|
|
Po 24.12.2007, 00:26 |
|
|
Lacky17
Začínajúci tuner
Založený: 02.11.2007 Príspevky: 105
|
|
|
|
joo to je voncoo dikes moc za fotky a sry za tie milne info o Ginafe
_________________
|
|
Ut 25.12.2007, 19:58 |
|
|
Bubak
Ilegálny závodník
Založený: 16.02.2005 Príspevky: 988 Bydlisko: Quiet "Duck" Locality
|
|
|
|
A vlastne jedna diskvalifikacia DAF postihla. Nebol to teda Ginaf,ale DAF. Rok predtym,ked De Rooy nepresiel homologizaciou.
Hans Bekxs siel v 2005 preteky svojho zivota. Roky predtym sedlal sice Ginaf (a to celkom dlhu dobu,od 1998). Ale potom presiel na DAF.V 2005 prisiel na 2. mieste za rusom Kabirovom. Na podrobnej prehliadke auta v cieli sa zistili urcite veci,ktore nezodpovedali pravidlam (napr. velkost medzichladica stlaceneho vzduchu,material predneho narazniku a velkost listovych per).
Hovori sa,ze tuto "podrobnu prehliadku" maju na svedomi prave rusi. Ich Kamaz sa takejto "podrobnej prehladke" nepodrobil. Odisiel pod 5-tich minutach.
Neviem co vtedy rusom lezalo v zaludku.Kabirov prisiel 10. absolutne (to zmanena v podari auto-kamion). To sa dovtedy podarilo len Francescovi Perlini (1993 - 10.) a Karlovi Lopraisovi (nezabudnutelne 6. miesto absolutne v 1994)
Viac menej takyto "skandal" maju na svedomi prave komisari ASO. Pretoze tych veci,ktore nezodpovedali pravidlam je hnet niekolko.Kazdy kamion sa totis postavi na kontrolu este pred zavodom. Tak si nedokazem predstavit,ze az tolko veci si tam nevsimli.
Ono i tak,napr. v 1988,ked sa posudzovalo prave na tento "predzavodnej kontrole" ci je bude kamion klasifikovany bud to v skupine prototypov,alebo seriovych vozidiel,bol jeden Liaz zaradeny do skupiny prototypov.Avsak druhy,taky isty,bol uz zaradeny do seriovych. Nuz,odlisni komisari,odlisne chute. Potom sa to vyriesilo tak,ze boli obidva Liazy zaradeny do prototypov. A co nemali seriove? Zdvojene tlmice na prednej naprave.
Viac menej,DAFy,Ginafy,,Kamazy a Perlini su presnym stelesnenim toho,ako sa dovolene (a niekedy i nedovolene ) prekracuju pravidla.
_________________
|
|
Št 27.12.2007, 18:21 |
|
|
Maťo69
Okruhový závodník
Založený: 08.11.2006 Príspevky: 1065
|
|
|
Pi 4.1.2008, 15:38 |
|
|
rusty
Okruhový závodník
Založený: 26.07.2006 Príspevky: 1626
|
|
|
Pi 4.1.2008, 16:02 |
|
|
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy Nemôžete odpovedať na témy Nemôžete upravovať svoje príspevky Nemôžete mazať svoje príspevky Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Template by Freestyle XL, modified by Jakkub
|
|